Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

1η Ανακοίνωση

1η Ανακοίνωση

ίδρυσης του θεματικού δικτύου «Γλώσσα και Τέχνη: Εικόνες και Ιστορίες»



ΑΙΤΗΜΑ-ΥΠΟΜΝΗΜΑ 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Τίτλος: Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο: «Γλώσσα και Τέχνη: Εικόνες και Ιστορίες».

Το Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο: «Γλώσσα και Τέχνη: Εικόνες και Ιστορίες» απευθύνεται στους/στις εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων και των δύο πρώτων τάξεων των Δημοτικών Σχολείων της 35ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, της 4ης και 5ης Περιφέρειας της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, της 17ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής και 3ης Περιφέρειας της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Συμμετέχουν, κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής (σχολική χρονιά 2017-2018) 150 εκπαιδευτικοί, με τις αντίστοιχες σχολικές τάξεις (30 νηπιαγωγοί και 60 εκπαιδευτικοί τάξεων του δημοτικού σχολείου (α΄ και β΄ δημοτικού) της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και 30 νηπιαγωγοί και 30 εκπαιδευτικοί τάξεων του δημοτικού σχολείου (α΄ και β΄ δημοτικού) της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών).
Κατά τον δεύτερο χρόνο εφαρμογής (σχολική χρονιά 2018-2019) θα καταβληθεί προσπάθεια για διεύρυνση της συμμετοχής.

Συντονιστική επιτροπή: Οι Σχολικοί Σύμβουλοι:
Ακριτίδης Νικόλαος, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/βάθμιας Εκπ/σης της Περιφ. Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρ. Μακεδονίας.
Γκουτρουμανίδου Παγώνα, της 17 ης Περιφέρειας Προσχ. Αγωγής (Σερρών)
Γρόσδος Σταύρος, της 5ης Περιφέρειας Πρωτ. Εκπαίδευσης Πέλλας
Ζωγράφου-Τσαντάκη Μαρία, της 35ης Περιφέρειας Προσχ. Αγωγής (Πέλλας)
Κουτσουρίδης Ιωάννης, της 4ης Περιφέρειας Πρωτ. Εκπαίδευσης Πέλλας
Τσιβάς Αρμόδιος, της 3ης Περιφέρειας Πρωτ. Εκπαίδευσης Σερρών


Σκοπός και στόχοι του Δικτύου
Κύριος σκοπός του δικτύου είναι ο σχεδιασμός και υλοποίηση διδακτικών πρακτικών με την εμπλοκή των εννοιών της δημιουργικής γραφής και του οπτικού γραμματισμού (εικονογραφήσεις λογοτεχνικών βιβλίων, ζωγραφικά έργα και φωτογραφίες).

Ειδικότερα επιδιώκεται εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες:

  • Να εξοικειωθούν με τεχνικές δημιουργικής γραφής.
  • Να προσεγγίζουν δημιουργικά εικόνες, φωτογραφίες και έργα τέχνης.
  • Να καλλιεργήσουν συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
  • Προεργασία δημιουργίας του δικτύου από τη συντονιστική επιτροπή.
  • Διαδικασίες αδειοδότησης - ίδρυσης, Υποβολή πρότασης δημιουργίας του δικτύου στην Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Αποστολή πρόσκλησης στα σχολεία, Συγκέντρωση αιτήσεων συμμετοχής σε ηλεκτρονική φόρμα, Επιλογή συμμετεχόντων.
  • Ίδρυση του δικτύου.
  • Πρώτη επιμορφωτική συνάντηση.
  • Δημιουργία και παροχή φακέλου υλικού.
  • Υλοποίηση δραστηριοτήτων παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου στις σχολικές τάξεις.
  • Δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση.
  • Δημιουργία ζευγαριών (τάξη νηπιαγωγείου και τάξη δημοτικού σχολείου) για συνεργασία, κοινό σχεδιασμό και εφαρμογή κοινών δραστηριοτήτων.
  • Συνδημιουργία μιας ιστορίας.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση κοινών δράσεων μεταξύ τάξεων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Συνδημιουργία κειμένων.
  • Παρουσίαση των ιστοριών (έντυπη μορφή, διαμέσου μορφών έκφρασης, διαμέσου πολυμεσικών εφαρμογών κ.ά.).
  • Συγκέντρωση και ανάρτηση των παραδοτέων.
  • Έκδοση ηλεκτρονικού θεματικού Τόμου
  • Απολογισμός και αξιολόγηση του Δικτύου.
  • Ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων (ημερίδα καλών πρακτικών).


Παράλληλος στόχος μπορεί να θεωρηθεί η ομαλή μετάβαση των μαθητών και μαθητριών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο με τη συνεργασία μεταξύ τάξεων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων και τη συνδιοργάνωση κοινών δράσεων, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη του παραπάνω στόχου.

Κεντρικοί θεματικοί άξονες του δικτύου:
(α) Δημιουργική γραφή.
(β) Οπτικός γραμματισμός.
(γ) Διαθεματικές προσεγγίσεις με τη χρήση καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης και τις ΤΠΕ (μουσική, εικαστικά, κίνηση, θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί, πολυμεσικές εφαρμογές).
(δ) Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.

Αρμοδιότητες των Συντονιστών
·       Συμμετοχή σε συναντήσεις συντονισμού.
·       Επικοινωνία-συνεργασία (με ηλεκτρονικό τρόπο και αυτοπρόσωπη παρουσία στα σχολεία) και υποστήριξη των εκπαιδευτικών.
·       Οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων.
·       Υποστήριξη των εκπαιδευτικών με θεωρητικά κείμενα, διδακτικές προτάσεις και διδακτικό υλικό.
·       Συγκέντρωση διδακτικών δραστηριοτήτων και δημοσιοποίησή τους (ανάρτηση σε ιστολόγιο, έκδοση τόμου).
·       Συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την υποστήριξη των δράσεων των εκπαιδευτικών και την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων.
·       Συμμετοχή στην αξιολόγηση των δράσεων του δικτύου.
·       Οργάνωση ανοιχτής εκδήλωσης διάχυσης των αποτελεσμάτων λειτουργίας του δικτύου.

Αρμοδιότητες εκπαιδευτικών
·       Σχεδιασμός και υλοποίηση διδακτικών προτάσεων.
·       Συμμετοχή στις επιμορφωτικές διαδικασίες και εκδηλώσεις του Δικτύου.
·       Διατύπωση προτάσεων για τις δράσεις των μαθητών/τριών και ανάληψη πρωτοβουλιών για κινητοποίηση αρμόδιων φορέων.
·       Προσαρμογή, εμπλουτισμός και υλοποίηση δραστηριοτήτων από τον φάκελο υλικού.
·       Επικοινωνία με τους συντονιστές, ειδικούς επιστήμονες και τα μέλη-εκπαιδευτικούς του Δικτύου. Ανταλλαγή υλικού, εμπειριών, απόψεων.
·       Δημοσιοποίηση των δραστηριοτήτων τους με ποικίλους τρόπους.
·      Αξιολόγηση, εμπειρική παρατήρηση των δράσεων στη σχολική τάξη.
·      Συμβολή στην έκδοση θεματικού τόμου με διδακτικές δραστηριότητες.
·       Παρουσίαση (εθελοντική) των εμπειριών τους σε επιμορφωτικές συναντήσεις, ημερίδες καλών πρακτικών, ανάρτηση στο ιστολόγιο, κ.ά.

Υποστήριξη εκπαιδευτικών
Η υποστήριξη των συμμετεχόντων πραγματοποιείται διαμέσου της:
·       Συνεργασίας των μελών της συντονιστικής ομάδας με τους/τις εκπαιδευτικούς με ηλεκτρονική αλληλογραφία και την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα σχολεία.
·       Δημιουργίας και παροχής φακέλου υλικού (σε ηλεκτρονική μορφή), ο οποίος περιέχει εκπαιδευτικό υλικό με τις απαραίτητες θεωρητικές προσεγγίσεις και προτάσεις δραστηριοτήτων (με δυνατότητα ανάρτησης σε ιστοσελίδα).
·       Πραγματοποίησης θεματικών επιμορφωτικών συναντήσεων και βιωματικών εργαστηρίων.
·       Διοργάνωσης εκδηλώσεων διάχυσης των αποτελεσμάτων της εφαρμογής.

Η διάρκεια του Δικτύου:
Η χρονική διάρκεια θα είναι ένα (1) έτος με δυνατότητα παράτασης ενός (1)  επιπλέον έτους.

Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του Δικτύου
Η ανάπτυξη του Δικτύου προβλέπεται να πραγματοποιηθεί σε τρία στάδια. Συνοπτικά, το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης έχει ως εξής:
Πρώτο στάδιο
Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2017:
Δεύτερο στάδιο
Ιανουάριος-Μάρτιος 2018
Τρίτο στάδιο
Απρίλιος-Ιούνιος 2018

Αξιολόγηση
Για την αξιολόγηση του Δικτύου θα χρησιμοποιηθεί πολυμεθοδολογικό μοντέλο:
·       Ερωτηματολόγια προς τους εκπαιδευτικούς
·       Παραδοτέα
·       Εμπειρικές παρατηρήσεις

Εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν: ...

Οποιαδήποτε  τροποποίηση  στην  οργάνωση  και  λειτουργία  του  περιφερειακού  δικτύου θα προτείνεται από τη Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου και θα τίθεται υπό την έγκριση της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή στο Δίκτυο θα συμπληρώσουν τη φόρμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ... έως 25-10-2017.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επικοινωνούν με τον/την Σχολικό/η Σύμβουλο της Περιφέρειας στην οποία ανήκουν.

Η Συντονιστική επιτροπή:
Γκουτρουμανίδου Παγώνα
Γρόσδος Σταύρος
Ζωγράφου-Τσαντάκη Μαρία
Κουτσουρίδης Ιωάννης
Τσιβάς Αρμόδιος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου