Ίδρυση Περιφερειακού Θεματικού Δικτύου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με τίτλο «Γλώσσα και Τέχνη: Εικόνες και Ιστορίες»
Το Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο: «Γλώσσα και Τέχνη: Εικόνες και Ιστορίες» απευθύνεται στους/στις εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων και των δύο πρώτων τάξεων των Δημοτικών Σχολείων της 35ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, της 4ης και 5ης Περιφέρειας της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, της 17ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής και 3ης Περιφέρειας της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Συμμετέχουν, κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής (σχολική χρονιά 2017-2018) 150 εκπαιδευτικοί, με τις αντίστοιχες σχολικές τάξεις (30 νηπιαγωγοί και 60 εκπαιδευτικοί τάξεων του δημοτικού σχολείου (α΄ και β΄ δημοτικού) της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και 30 νηπιαγωγοί και 30 εκπαιδευτικοί τάξεων του δημοτικού σχολείου (α΄ και β΄ δημοτικού) της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών). Κατά τον δεύτερο χρόνο εφαρμογής (σχολική χρονιά 2018-2019) θα καταβληθεί προσπάθεια για διεύρυνση της συμμετοχής.
Συντονιστική επιτροπή: Οι Σχολικοί Σύμβουλοι:
Ακριτίδης Νικόλαος, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/βάθμιας Εκπ/σης της Περιφ. Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρ. Μακεδονίας.
Σκοπός και στόχοι του Δικτύου
Κύριος σκοπός του δικτύου είναι ο σχεδιασμός και υλοποίηση διδακτικών πρακτικών με την εμπλοκή των εννοιών της δημιουργικής γραφής και του οπτικού γραμματισμού (εικονογραφήσεις λογοτεχνικών βιβλίων, ζωγραφικά έργα και φωτογραφίες).
Ειδικότερα επιδιώκεται εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες:
- Να εξοικειωθούν με τεχνικές δημιουργικής γραφής.
- Να προσεγγίζουν δημιουργικά εικόνες, φωτογραφίες και έργα τέχνης.
- Να καλλιεργήσουν συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
- Προεργασία δημιουργίας του δικτύου από τη συντονιστική επιτροπή.
- Διαδικασίες αδειοδότησης - ίδρυσης, Υποβολή πρότασης δημιουργίας του δικτύου στην Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.
- Αποστολή πρόσκλησης στα σχολεία, Συγκέντρωση αιτήσεων συμμετοχής σε ηλεκτρονική φόρμα, Επιλογή συμμετεχόντων.
- Ίδρυση του δικτύου.
- Πρώτη επιμορφωτική συνάντηση.
- Δημιουργία και παροχή φακέλου υλικού.
- Υλοποίηση δραστηριοτήτων παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου στις σχολικές τάξεις.
- Δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση.
- Δημιουργία ζευγαριών (τάξη νηπιαγωγείου και τάξη δημοτικού σχολείου) για συνεργασία, κοινό σχεδιασμό και εφαρμογή κοινών δραστηριοτήτων.
- Συνδημιουργία μιας ιστορίας.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση κοινών δράσεων μεταξύ τάξεων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Συνδημιουργία κειμένων.
- Παρουσίαση των ιστοριών (έντυπη μορφή, διαμέσου μορφών έκφρασης, διαμέσου πολυμεσικών εφαρμογών κ.ά.).
- Συγκέντρωση και ανάρτηση των παραδοτέων.
- Έκδοση ηλεκτρονικού θεματικού Τόμου
- Απολογισμός και αξιολόγηση του Δικτύου.
- Ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων (ημερίδα καλών πρακτικών).
Παράλληλος στόχος μπορεί να θεωρηθεί η ομαλή μετάβαση των μαθητών και μαθητριών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο με τη συνεργασία μεταξύ τάξεων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων και τη συνδιοργάνωση κοινών δράσεων, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη του παραπάνω στόχου.
Κεντρικοί θεματικοί άξονες του δικτύου:(α) Δημιουργική γραφή.
(β) Οπτικός γραμματισμός.
(γ) Διαθεματικές προσεγγίσεις με τη χρήση καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης και τις ΤΠΕ (μουσική, εικαστικά, κίνηση, θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί, πολυμεσικές εφαρμογές).
(δ) Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
Αρμοδιότητες των Συντονιστών
· Συμμετοχή σε συναντήσεις συντονισμού.
Αρμοδιότητες εκπαιδευτικών
· Σχεδιασμός και υλοποίηση διδακτικών προτάσεων.
Υποστήριξη εκπαιδευτικών
Η υποστήριξη των συμμετεχόντων πραγματοποιείται διαμέσου της:
· Συνεργασίας των μελών της συντονιστικής ομάδας με τους/τις εκπαιδευτικούς με ηλεκτρονική αλληλογραφία και την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου